Saturday, April 16, 2011

Dagens Hadith // The hadith of the day



Profeten Mohammad (saws) har sagt: "Hvem end roser en tyrannisk hersker, bukker sig for ham eller ydmyger sig selv foran ham i et forsøg på at sikre hans glæde, vil ledsage ham i ilden" [Kilde: Amali Al-Suduq, s. 347]


Desværre findes mange som følger strømmen af en tyrannisk hersker. 


Et pragtfuldt eksempel kunne være den tidligere irakiske præsident, Sadam Hussein. Som diskriminerede sin egen befolkning, dræbte dem, der skilte sig ud. Det siges at hans formue er på flere milliader. Dette er mens dele i befolkningen har levet i absolut fattigdom.


For ikke at tale om undertrykkelsen af det kurdiske folk, må Gud vælte enhver tyrannisk leder! 

-------------------------

Prophet Mohammad (PBUH) said: "Whoever praises a tyrannical ruler, bow for him or humiliate themselves for him in an attempt to ensure his happiness, will accompany him into hell" [Source: Amali al-Suduq, s . 347]


Unfortunately, there are many who follow the flow of a tyrannical ruler. 


A splendid example would be the former Iraqi president Saddam Hussein. Which discriminated his own people, killing those who stood out. It is said that his fortune was several billions. This is while parts of the population lived in absolute poverty.


Not to speak about the oppression of the Kurdish people, may God over turn any tyrannical leader. Amen!

3 comments:

Hanar Hamid said...

Det har du sørme ret i! Endelig en, der er i mod, hvad Saddam har gjort mod sit folk (specielt kurderne). Er du kurder? :)

Ava S. said...

Hey Hanar! Sandheden skal jo siges, ja jeg er halv kurder, halv araber. :)

Hanar Hamid said...

Tak for den søde kommentar! :) Og ilm jeg er helt vild med dine billeder :D
Ja jeg er selv kurder fra Irak :) Mine forældre er født der, mens jeg og mine 3 andre søskende er født i den kolde DK :b
Keep on the good work ;)